Veelgestelde vragen - Mijn Reis

Ik ga met de auto naar Duitsland, heb ik een milieusticker nodig?
Als u met de auto naar Duitsland reist willen we u graag wijzen op de milieuzones, in Duitsland ook wel ‘umweltzonen’ genoemd. Deze zones mag u alleen in als uw auto is voorzien van een geldige milieusticker. Check dus goed of u voor uw verblijf een milieusticker nodig heeft.

Milieustickers worden uitgegeven op kenteken en zijn geldig in heel Duitsland zolang u hetzelfde kenteken heeft. Voorkom een boete en schaf de milieusticker nu aan voor € 12,50. De milieusticker kunt u via deze link aanvragen.
Ik ga op reis met de auto, heb ik een tolvignet nodig?
Voor een aantal landen is een tolvignet noodzakelijk. Dit is onder meer verplicht voor Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Tsjechië, Slowakije en Slovenië. Reist u naar Italië, Kroatië of Griekenland? Dan is een tolvignet ook belangrijk omdat u altijd door een van de eerder vermelde landen rijdt. Het tolvignet kunt u via deze link aanvragen.
Ik heb een busreis geboekt en wil mijn opstapplaats wijzigen, kan dit?
Ja, het is mogelijk de opstapplaats te wijzigen. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. Aan het wijzigen van uw opstapplaats kunnen kosten verbonden zijn.
Zijn er maaltijden en drankjes verkrijgbaar tijdens mijn busreis?
Ja, bij lange busreizen naar bijvoorbeeld Spanje kunt u kleine snacks en drankjes verkrijgen in de bus. Bij lange busreizen wordt er daarnaast regelmatig gestopt en is er ook vaak de gelegenheid een hapje te eten bij een restaurant onderweg.
Kan er een tussenlanding plaatsvinden op een vlucht die ik al heb geboekt?
Omdat de vluchtgegevens altijd nog onder voorbehoud van wijzigingen zijn, kan het voorkomen dat er een tussenlanding wordt ingepland op de vlucht, ook als u deze al heeft geboekt via onze website.
Met welke vliegmaatschappij vlieg ik?
Reisorganisaties werken met verschillende vliegmaatschappijen, daarom kan het voorkomen dat de vliegmaatschappij nog niet bekend is bij boeking. Wanneer deze wel bekend is, dan wordt deze in het scherm getoond nadat de prijs gecheckt wordt. In de reispapieren zal de vliegmaatschappij tevens bekend worden gemaakt.
Zijn er tijdens de vlucht drankjes en maaltijden inbegrepen?
Bij de meeste vluchten (veelal chartervluchten) zijn geen maaltijden inbegrepen. Aan boord kan u vaak tegen betaling wel drankjes en maaltijden bestellen. Uitzondering zijn vluchten naar verre bestemmingen.
Hoe kan ik een voorkeur opgeven voor extra beenruimte?
Dit is helaas niet mogelijk. U kunt bij het inchecken hierom vragen, maar het is niet gegarandeerd dat dit verzoek kan worden ingewilligd. In enkele gevallen is het mogelijk om bij de vliegmaatschappij van te voren stoelen te reserveren met extra beenruimte. Dit kan vaak alleen tegen bijbetaling. Voor meer informatie neem contact op met de reserveringsafdeling van Prijsvrij.be