Veelgestelde vragen - Preferenties & Essenties

Wat zijn preferenties?
Preferenties zijn voorkeuren die u heeft ten opzichte van bijvoorbeeld de ligging van uw accommodatie. Voorbeelden van preferenties zijn bijvoorbeeld zeezicht, kamers naast elkaar, zo laag mogelijk, rustige ligging, zwembadzijde etc. Het is mogelijk om kosteloos preferenties toe te voegen aan uw boeking tot 2 weken voor vertrek. Wanneer u een reservering heeft gemaakt voor een voordeelkamer kan u helaas geen preferenties toevoegen aan uw boeking. Als u een preferentie wilt doorgeven kan u dit doen door ons na boeking een e-mail te sturen onder vermelding van uw reserverings- of dossiernummer samen met uw preferenties. Wij sturen uw verzoek door naar de reisorganisatie. Let op, dit zijn preferenties en dus kunnen we geen garantie afgeven dat het verzoek wordt ingewilligd. Indien de vertrekdatum van uw reis binnen 2 weken is, dan is het helaas niet meer mogelijk om preferenties toe te voegen.
Wat is het verschil tussen preferenties en essenties?
Wanneer uw voorkeur zo essentieel is wordt er gesproken van een essentie. Dit kan bijvoorbeeld medische redenen hebben. Voor het aanvragen van een essentie worden kosten in rekening gebracht. De essentiekosten worden ook berekend als een essentie niet akkoord komt en u uw reis helaas dient te annuleren. Als de essentie wordt bevestigd door de accommodatie en/of vliegmaatschappij dan is uw boeking direct bindend en is het niet meer mogelijk de reis kosteloos te annuleren. Het is daarnaast noodzakelijk om een essentie direct bij boeking te vermelden. U dient hiervoor contact op te nemen met onze reserveringsafdeling.
Zijn er kosten verbonden aan essenties?
Ja, er zijn kosten verbonden aan het aanvragen van essenties. Deze kunnen per reisorganisatie verschillen. Mocht uw essentie niet akkoord komen, dan kunnen er alsnog kosten in rekening worden gebracht, zogeheten organisatie- en/of communicatiekosten.
Ik heb specifieke wensen bij mijn losse hotelboeking. Aan wie geef ik dit door?
Indien u bepaalde wensen heeft, dan kunt u na boeking rechtstreeks contact opnemen met het desbetreffende hotel. Prijsvrij.be kan helaas geen garantie bieden dat uw verzoek gehonoreerd wordt door het hotel. Daarom is het van belang om uw zoekopdracht zo veel mogelijk aan te laten sluiten op uw specifieke wensen en verwachtingen.