Veelgestelde vragen - Mijn vlucht

Moet ik mijn vlucht herbevestigen?
Indien u een pakketreis (vlucht, transfer en accommodatie) bij Prijsvrij.be heeft geboekt, dan houdt dit in dat er reisleiding van de reisorganisatie ter plaatse aanwezig is. De reisleider zorgt voor de nodige begeleiding tijdens uw vakantie en zorgt er ook voor dat u niet zelf uw vlucht hoeft te herbevestigen. Dit wordt voor u gedaan. Let op: bij reisorganisaties die werken volgens het Dynamic Packaging principe is er géén reisleiding ter plaatse aanwezig. In geval van nood kunt u dan ook contact opnemen met de reserveringsafdeling van Prijsvrij.be.

Echter als u een los lijndienst ticket koopt dan wordt het voor sommige trajecten wel aangeraden om uw vlucht te herbevestigen (bijv. vluchten vanuit Paramaribo) maar dit is veelal niet verplicht. Wilt u het zeker weten, neem dan contact op met de reserveringsafdeling.
Mijn vlucht is vertraagd, wat nu?
Helaas komt het soms voor dat vliegtuigen door omstandigheden vertragingen oplopen. Voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan, hanteert Prijsvrij.be de ANVR voorwaarden. Prijsvrij.be is niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan, noch voor de gevolgen hiervan op het gebied van gemiste vakantie-uren en te late thuiskomst waardoor aanvullend openbaar vervoer niet meer mogelijk is of noodgedwongen een vrije dag moet worden opgenomen. Sinds februari 2005 is ook de EU-regelgeving m.b.t. Denied Boarding Compensation van toepassing. Deze regelgeving omvat bepalingen over vergoedingen voor geannuleerde vluchten, overboekingen op de vlucht, kwijtgeraakte en beschadigde bagage en langdurige vertragingen. Meer informatie hierover vindt u op Your Europe.