Wat vervelend dat jouw reis niet loopt zoals gewenst. Klachten over jouw reis moeten altijd direct ter plaatse worden gemeld, zodat de reisorganisator in de gelegenheid wordt gesteld om een oplossing te zoeken. Je meldt jouw klachten daarom altijd direct bij:

  1. de betrokken dienstverlener (bijvoorbeeld de receptie van het hotel);
  2. de aanwezige reisleiding, en;
  3. de reisorganisator.

Als jouw klacht ter plaatse niet kan worden opgelost, vul je samen met de reisleiding of de betrokken dienstverlener een klachtenformulier in. De contactgegevens van de reisleiding en het noodnummer van de reisorganisator vind je in de reisbescheiden die voor vertrek van ons hebt ontvangen.

Om de klacht achteraf in behandeling te kunnen nemen is het belangrijk dat je de klachtenprocedure van de reisorganisator volgt. Houd er rekening mee dat veel reisorganisatoren als voorwaarde stellen dat je hen direct (via het noodnummer) informeert in geval van eventuele klachten op je bestemming.

Tip: Bewaar alle bonnetjes, facturen, correspondentie met de reisorganisator en/of reisleiding en foto’s van eventuele gebreken. Kom je er ter plaatse niet uit, dan dien je deze binnen 2 maanden na terugkomst met het klachtenformulier in te dienen. Dit doe je via het contactformulier. Reisorganisatoren vergoeden in ieder geval geen kosten zonder bonnetjes of facturen, dus zorg dat je deze bewaart.