Gaat er iets mis op je bestemming? Laat het dan direct en ter plaatse weten aan zowel de reisdienstverlener als de reisorganisator. Denk aan de hotelreceptie, de luchtvaartmaatschappij of het transferbedrijf. Is er reisleiding aanwezig? Breng hen ook op de hoogte. Zo geef je ze meteen de kans om het voor je op te lossen.

Kom je er samen toch niet uit? Vraag dan op locatie om een schriftelijke bevestiging van je klacht. Zo heb je bij terugkomst alles zwart op wit. Vergeet niet om je klacht, samen met eventuele bewijzen zoals foto’s, bonnetjes en/of telefoonspecificaties, binnen twee maanden na je reis bij ons in te dienen. Wij gaan voor je aan de slag en bemiddelen bij de reisorganisator om tot een passende oplossing te komen. De reisorganisator is verantwoordelijk voor het verloop van je vakantie, zoals de vlucht, het verblijf en eventuele extra’s. 

Goed om te weten: meld je de klacht niet tijdens je reis of ontbreken er belangrijke bewijsstukken? Dan heeft dat gevolgen voor de afhandeling van je klacht.